sobota, 29 sierpnia 2015

4. omlet bardzo fit

Coś w stylu "nie mam czasu, jestem głodna i chcę coś dietetycznego i słodkiego". Proszę bardzo! Wszyscy już chyba znają strączkowe ciasta, ale trochę na nie trzeba zwykle poczekać, dlatego pora na coś ekspresowego i równie pysznego ;)

omlet ciecierzycowy 

-100g ugotowanej ciecierzycy
-30g mąki gryczanej
-jajo (~54g)
-łyżeczka lnu
-słodzidło
-aromaty/przyprawy
Osobno ubić białko. Żółtko zblendować z resztą składników, dolewać wody do odpowiedniej konsystencji (ok. 4 łyżki). Wymieszać z białkiem, smażyć (ja musiałam dać odrobinę tłuszczu na patelnię) pod przykryciem na średnim ogniu z dwóch stron. 

WARTOŚĆ ODŻYWCZA: 333kcal, 19,4g białka, 8,8g tłuszczu, 40,2g węglowodanów 

3 komentarze:

  1. a ja uwielbiam polewać omlety białkową polewą - odżywka wymieszana z odrobiną wody - mniam! mam słabość do omletów wiec twoj tez bym pochłonęła :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowo i smacznie> można, oczywiście, ze można. A omlety ze strączków kocham <3

    OdpowiedzUsuń